Blog Posts

Εμμηνόπαυση: μια νέα αρχή

Για πολλές γυναίκες η εμμηνόπαυση είναι συνδεδεμένη με αρνητικούς συνειρμούς. Με το τέλος της αναπαραγωγικής ηλικίας, με ψυχολογικές διακυμάνσεις και αλλαγές στο σώμα. Εμείς το βλέπουμε διαφορετικά: λέμε ότι είναι μια νέα αρχή. Με την κατάλληλη προετοιμασία και πρόληψη μπορεί να γίνει απλά άλλη μια περίοδος της ζωής μιας γυναίκας.

Η εμμηνόπαυση είναι η οριστική παύση της εμμηνορρυσίας, δηλαδή το τέλος της έμμηνου ζωής. Η μηνιαία ρουτίνα της περιόδου, που ξεκινάει κατά την εφηβεία για μια γυναίκα, φτάνει στο τέλος της κάπου μεταξύ των ηλικιών 45-55. Λίγα χρόνια νωρίτερα βέβαια έχει ξεκινήσει η «περιεμμηνόπαυση» που προλογίζει την εμμηνόπαυση, στην διάρκεια της οποίας η περίοδος δεν είναι φυσιολογική.

Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Οι ορμόνες (οιστρογόνα, προγεστερόνη) αλλάζουν και το σώμα της γυναίκας η οποία βιώνει διάφορες αλλαγές, άλλοτε έντονες, άλλοτε σχεδόν αδιάφορες. Τα πιο συνήθη συμπτώματα είναι εξάψεις και έντονες εφιδρώσεις, συνεχείς εναλλαγές της διάθεσης, ευαισθησία, συναισθηματική αστάθεια και μια διαρκής αίσθηση κόπωσης. Επιπλέον η γυναίκα στην διάρκεια της εμμηνόπαυσης ενδεχομένως να βιώσει και κάποιες άλλες σωματικές αλλαγές: πρόσληψη βάρους, κολπική ξηρότητα, και μειωμένο σεξουαλικό ενδιαφέρον.

Η ένταση και το εύρος αυτών των συμπτωμάτων φυσικά αλλάζει από γυναίκα σε γυναίκα. Και όπως πάντα, έτσι και στην εμμηνόπαυση το παν είναι η πρόληψη. 

Προετοίμασε τον οργανισμό σου

Μία στις δύο γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση υποφέρουν από οστεοπόρωση. Ο οργανισμός έχει αυξημένες ανάγκες για ασβέστιο και τώρα περισσότερο από ποτέ πρέπει να εντάξεις τα γαλακτοκομικά στην διατροφή σου και την άσκηση στη ζωή σου. Αν χρειαστείς περαιτέρω «ενισχύσεις» υπάρχουν βεβαίως και κατάλληλα σκευάσματα. Η διατροφή παίζει γενικότερα σημαντικό ρόλο ωστόσο, και λόγω της τάσης για πρόσληψη βάρους (εξαιτίας των ορμονικών διαταραχών). 

Προστάτευσε την καρδιά σου με κάλιο (φρούτα, λαχανικά) και μαγνήσιο (γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί, πατάτα κ.ά.) και μείωσε την πρόσληψη νατρίου (αλάτι, αλμυρά τρόφιμα). Η βιταμίνη D θα βοηθήσει σημαντικά στη διατήρηση της υγείας των οστών σου και οι φυτικές ίνες θα ρυθμίσουν τα επίπεδα χοληστερόλης και γλυκόζης στο αίμα, που επίσης επηρεάζονται αυξητικά από την εμμηνόπαυση.

Πάνω από όλα όμως προετοίμασε τον εαυτό σου ψυχολογικά: μην αφήσεις τις όποιες σωματικές σου μεταβολές να επηρεάσουν την διάθεση και την αυτοπεποίθηση σου. Ο έμμηνος κύκλος τελειώνει εδώ, αλλά άλλοι κύκλοι ανοίγουν στη ζωή σου! 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *